More Website Templates @ TemplateMonster.com - June 02, 2014!

Unity/Unreal


Welkom op de Unity/Unreal pagina van Rasart Urban Design & Development.
Op deze pagina staan interaktieve bestanden en kunt u mijn scriptie over Augmented Reality lezen (2002).

Met de game engines van Unity en Unreal kunt u uw projecten realtime en eventueel met een 3D bril (zoals de Oculus Rift en Hololens) bekijken. U kunt de ruimte ervaren of u er midden instaat en kunt zich door de virtuele ruimte bewegen met de muis en toetsenbord. Dit kan op ooghoogte maar ook als vogelvlucht worden ervaren.

Ook kunnen ruimte en belichtings studies worden verricht met bijvoorbeeld Twinmotion dat draait op de Unreal engine. Het model staat geografisch op de juiste coordinaten en u kunt zelf in het presentatie bestand de tijd, de dag, de maand en jaar aanpassen om zo te kunnen ervaren wat de invloed van het zonlicht op een bepaalde moment is. Tevens kunnen er tekst-labels aan de objecten worden gehangen en kan er met een druk op de knop de leidingen of constructies bijvoorbeeld zichtbaar worden gemaakt. Ook bevatten de virtuele presentaties dynamische en realistische objecten; bomen/planten, mensen/dieren, voertuigen en andere objecten. Hierdoor komen de presentaties tot leven.

Als u een interaktieve presentatie wilt van uw project dan dient u wel over een redelijk grafisch krachtige computer te beschikken om uw project interaktief en realtime van een hoge kwaliteit te ervaren. Computers die geschikt zijn voor VR kunnen ook een virtual reality 3D bril ondersteunen en kunt u zo geheel opgaan in uw architectonische project. Met het virtuele realtime model kunt u ook als architect, ontwerper of opdrachtgever makkelijk communiceren met andere partijen waarmee u uw project wilt delen. De faserings visualisatie tool bied bijvoorbeeld de mogelijkheid om uw project vanaf de bouwput tot en met de dakconstructie stap voor stap op te bouwen. Tevens kan er een tijdsduur indicatie van de fase aan worden gekoppeld zodat het een goed beeld geeft van de verwachte project (fase) duur en van de werkzaamheden die er plaats gaan vinden (wanneer/wat)

Afhankelijk van de grote en complexiciteit van de opdracht zijn de geschatte uren van een interaktief project variabel en kunt u gaanderweg uw wensen uitbreiden of aanpassen. Ik ontwerp en communiceer beeldend en u kunt bijvoorbeeld direct in 3D zien wat de gemaakte aanpassingen doen met de huidige situatie.

De recente projecten staan niet op de Rasart webserver vanwege beperkte server ruimte omdat de virtuele presentaties aardig groot zijn. U moet denken aan een paar honderd mb tot aan ongeveer 5-10 gigabyte groot voor complex uitgebreide opdrachten met veel verschillende 3D objecten en textuur. U Kunt deze bestanden wel als zodanig als opdrachtgever downloaden van mijn Apache server met een link van uw persoonlijke map met maximaal een snelheid van 10mb per seconde. U heeft geen programma nodig om het te kunnen bezichtigen. De virtuele interaktieve bestanden draaien op zichzelf en kan afhankelijk van de keuze van het gebruikte platform waarmee u werkt geschikt zijn voor zowel Mac, Linux als Windows computers. Helaas heeft de nieuwe versie van Unreal niet meer de mogelijkheid om een HTML5 bestand eruit te gooien waardoor u deze presentaties nog enkel als standalone player kunt bezichtigen en niet meer ook online via uw browser. Hopelijk ondersteund Epic Games dit in een volgende versie wel weer maar voor nu hebben ze het er helaas uit gehaald en moet u het met een standalone player doen. Deze player is wel zodanig dat het op een veel hogere resolutie wordt weergegeven dan een webversie en er dus veel mooier uitziet.

Enkele Unity WebPlayers zijn vanwege de nieuwere pluggin van Unity niet meer Online beschikbaar maar enkel nog als stand alone player the downloaden als u deze wil bezichtigen/lezen/ervaren. KLIK HIER

om de Standalone Players te downloaden.
Het laden van de web versie duurt enkele momenten afhankelijk van de internetsnelheid.

* Met Alt F4 sluit u de Standalone Players


Unity 3D bestanden

U kunt navigeren met de A S D W toetsen (of de pijltjes) samen met de muis. De spatie is springen en voor rennen houdt u de linker shift toets ingedrukt

Wilt u het project offline bekijken download dan de standalone player hier :   

371 MB Zipfile


ERVAAR IN UNITY 3D

U kunt navigeren met de A S D W toetsen (of de pijltjes) samen met de muis. Gebruik de E toets om deuren te openen of te sluiten. De spatie is springen en voor rennen houdt u de linker shift toets ingedrukt

Wilt u het project offline bekijken download dan de standalone player hier :   

160 MB Zipfile


ERVAAR IN UNITY 3D

U kunt navigeren met de muis en ASDW of pijltjes toetsen, Houd de linker shift toest ingedrukt om te rennen. De spatie is springen

Wilt u het project offline bekijken download dan de standalone player hier :   

59 MB Zipfile


ERVAAR IN UNITY 3D

U kunt navigeren met de muis en ASDW of pijltjes toetsen, Houd de linker shift toest ingedrukt om te rennen. De spatie is springen

Wilt u het project bekijken download dan de standalone player hier :   

164 MB Zipfile

U kunt navigeren met de muis en de ASDW of pijltjes toetsen. Voor rennen houd u de linker shift toets ingedrukt en springen is de spatiebalk

Wilt u het project bekijken download dan de standalone player hier :   

32 MB Zipfile

Spel gemaakt in Unity. Alleen level 1 en 2 bestaan nog. Level 3, 4 en 5 volgen binnenkort.

Je kunt het spel spelen met de ADW toetsen

Wilt u het spel offline spelen download dan de standalone player hier :    

67 MB Zipfile


SPEEL JUMPER

Director bestanden

Interaktief overzicht van het afstudeerproject Cum Laude van Patryja Niemiec master interieur Krakow Polen

Download dan de standalone player hier :    

112 MB .exe file


DOWNLOAD

Interaktieve Scriptie wat over de gevolgen gaat voor het ruimte gebruik in de stad door Augmented Reality systemen

Wilt u de Scriptie interaktief lezen download dan de standalone player hier :    

74,6 MB .exe file

50 MB .pdf file : Lees